뉴스 - 미국·캐나다

美 8월 소비자신뢰지수 '09년 4월 후 최저 44.5

정석_수학 2011. 8. 31. 06:30


http://www.google.com/news/story?cf=all&topic=w&ncl=dd8MSvRlLD45zOMDHRtJ39pb7JxCM



美소비자신뢰지수, 28개월래 최저

한국경제 - ‎1 시간 전‎
미국의 민간 경제조사단체인 콘퍼런스보드는 8월 소비자신뢰지수가 44.5로 집계돼 7월의 59.2(수정치)보다 대폭 하락했다고 30일(현지시각) 밝혔다. 이는 시장 전문가들의 예측치 52.0에도 미치지 못하는 것으로 2009년 4월 이후 가장 낮은 수준이다. ...

美소비자신뢰지수, 28개월 만에 최저

KBS뉴스 - ‎6 시간 전‎
미국의 민간 경제조사단체인 콘퍼런스보드는 8월 소비자신뢰지수가 44.5로 집계돼 7월의 59.2보다 대폭 하락했다고 밝혔습니다. 이는 시장 전문가들의 예측치 52.0에도 미치지 못하는 것으로 2009년 4월 이후 가장 낮은 수준입니다. 항목별로는 앞으로 경기 상황에 ...

美 8월 소비자신뢰지수 '09년 4월 후 최저 44.5

머니투데이 - ‎5 시간 전‎
미 콘퍼런스 보드의 8월 소비자신뢰지수가 전달보다 큰 폭 하락한 44.5로 나타났다. 30일(현지시간) 블룸버그통신에 따르면 이달 초엔 미국 신용등급이 강등되고 증시도 급락하는 등 소비자신뢰지수 하락은 예고된 일이었다. 블룸버그의 사전 전망치는 51.9였다. ...

美 8월 소비자신뢰지수, 2년여만에 최저

이데일리 - ‎7 시간 전‎
[뉴욕= 이데일리 문주용 특파원] 미국 8월 소비자신뢰가 2년여만에 최저 수준으로 떨어졌다. 고용시장 전망이 불투명하면서 소득과 기업 환경이 악화된데 따른 것으로 보인다. 30일(현지 시각) 컨퍼런스보느는 8월 소비자신뢰지수가 44.5로 떨어져, 지난 2009년4월 ...

美 8월 소비자신뢰지수 44.5..큰 폭 하락(상보)

아시아경제 - ‎7 시간 전‎
[아시아경제 성정은 기자]미국의 8월 소비자신뢰지수가 44.5를 기록하며 2009년 4월 이래 가장 낮은 수치를 보였다. 블룸버그통신은 30일 미국의 8월 소비자신뢰지수가 44.5를 기록했다고 보도했다. 이는 전문가 예상치인 52.0과 지난 달 수정치 59.2를 크게 밑도는 ...

美 8월 소비자신뢰지수 15p '하락'

더데일리 - ‎5 시간 전‎
김인규 기자 【뉴욕=AP/더데일리】김인규 기자 = 8월 미국 경제에 대한 소비자신뢰지수는 2008년 금융위기 이후 미국 경제 둔화 우려로 증시가 요동하며 15포인트 가까이 하락, 2009년 4월 이래 최저치를 기록했다. 미 민간경제연구소인 컨퍼런스보드는 30일 8월 ...







http://wsj-us.econoday.com/byshoweventfull.asp?fid=447169&cust=wsj-us&year=2011#top



Consumer Confidence
Released on 8/30/2011 10:00:00 AM For Aug, 2011
PriorPrior RevisedConsensusConsensus RangeActual
Consumer Confidence - Level59.5 59.2 52.5 45.0  to 59.0 44.5 

Highlights
The debt-ceiling drama and the S&P downgrade of the US did in fact pull down consumer confidence which fell a very steep 14.7 points in August to 44.5 for the lowest reading since April 2009 (May revised three tenths lower to 59.2). Weakness is concentrated heavily in the leading component which is expectations where the consumer's outlook on employment, business conditions and on income all fell. The expectations index, at 51.9, is also at its lowest level since April 2009.

The present situation component, at 33.3 for a 2.4 point loss, shows less deterioration though the assessment of the current jobs market did weaken noticeably. Those saying jobs are currently hard to get rose 4.3 percentage points to 49.1 percent in what points to month-to-month weakening in payroll growth and the unemployment rate.

Mild positives in the report are upticks in buying plans for cars and major appliances though buying plans for homes once again fell back sharply. one-year inflation expectations are unchanged at 5.8 percent.

Gyration in the stock market is another negative for August and is likely contributing to the pessimism. Those seeing gains ahead for the stock market fell more than eight percentage points in the month to 20.7 percent while those seeing declines rose nearly 13 basis points to 50.3 percent. This is the weakest assessment since March 2009.

Stocks are moving lower in reaction to this report which is also spurring a move into the safety of Treasuries. Today's results really should be no surprise given the buckling shown at mid-month in the consumer sentiment report. When it comes to consumer spirits, the health of the jobs market is the central focus and these results point to trouble for Friday's employment report.

Market Consensus Before Announcement
The Conference Board's consumer confidence index rose 1.9 points in July to 59.5 from a revised 57.6 in June. These levels are very depressed and far from an 80 reading that would be consistent with strong economic conditions. The expectations component gained 3 points to 75.4 while the present situation index slipped 1.9 points to 35.7. While more respondents say jobs are hard to get and describe current business conditions as bad, there is less pessimism for coming months. For the six-month outlook, an increased percentage sees more jobs ahead and more say business conditions will improve. Also, more see their income on the rise.

Definition
The Conference Board compiles a survey of consumer attitudes on present economic conditions and expectations of future conditions. Three thousand households across the country are surveyed each month. The Conference Board changed its polling company in 2010. The current polling company is Nielsen Co. with the former being TNS Inc. The switchover reference month for the new data is November 2010. Because of the change in the polling service (even though the questions in the questionnaire are the same) the data are not completely consistent and November 2010 should be considered a break in the series. In general, while the level of consumer confidence is associated with consumer spending, the two do not move in tandem each and every month.  Why Investors Care
 
[Chart]Typically retail sales will move in tandem with consumer optimism - although not necessarily each and every month.
Data Source: Haver Analytics
 

2011 Release Schedule
Released on:1/252/223/294/265/316/287/268/309/2710/2511/2912/27
Released For:JanFebMarAprMayJunJulAugSepOctNovDec